Wyniki postępowania
OGŁOSZENIE nr 02/2023
Konkurs wyboru ofert na świadczenie
usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych z wyłączeniem
specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami
psychicznymi oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób
z zaburzeniami psychicznymi na terenie Gminy Mielec w 2024 roku
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy
Społecznej w Mielcu, zgodnie z udzielonym upoważnieniem Nr 7/2018 Wójta Gminy
Mielec z dnia 23 listopada 2018 r. w sprawie upoważnienia Kierownika Gminnego
Ośrodka Pomocy Społecznej w Mielcu do podejmowania wszelkich czynności w
zakresie przeprowadzenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania z zakresu
pomocy społecznej w zakresie usług opiekuńczych oraz specjalistycznych
usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, działając na
podstawie art. 25 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tekst
jednolity: Dz. U. z 2023, poz. 901 z późn. zmian.) oraz ustawy z dnia 24
kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst
jednolity: Dz. U. z 2023 r., poz. 571) ogłasza otwarty konkurs ofert.
Konkurs adresowany jest do podmiotów
uprawnionych w rozumieniu art. 25 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o
pomocy społecznej (tekst jednolity: Dz. U. z 2023 poz. 901 z późn. zmian.),
tj. do organizacji pozarządowych, o których mowa w art. 3 ust. 2
ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst
jednolity: Dz. U. z 2023 r., poz. 571) oraz podmiotów wymienionych w
art. 3 ust. 3 tej ustawy, prowadzących działalność w zakresie pomocy
społecznej.
I. Przedmiot zamówienia.
Zadanie 1.
„Świadczenie usług opiekuńczych,
specjalistycznych usług opiekuńczych z wyłączeniem specjalistycznych usług
opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na rzecz osób
z terenu Gminy Mielec, które z powodu wieku, choroby lub innych
przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są tej pomocy pozbawione”,
w okresie od 01 stycznia 2024 r. do 31 grudnia 2024 r. dla około 7
osób, około 5000 godzin.
Zadanie
2.
“Świadczenie specjalistycznych
usług opiekuńczych na rzecz osób z zaburzeniami psychicznymi, zamieszkałych
na terenie Gminy Mielec” w okresie od 01
stycznia 2024 r. do 31 grudnia 2024 r. dla około 10 osób, około
3100 godzin.
Usługi opiekuńcze,
specjalistyczne usługi opiekuńcze z wyłączeniem specjalistycznych usług
opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi są zadaniem własnym
gminy.
Specjalistyczne usługi opiekuńcze na
rzecz osób z zaburzeniami psychicznymi są zadaniem zleconym gminy.
Zakres działania zadania Nr 1:
Usługi opiekuńcze na podstawie art.
50 ust. 3 ustawy o pomocy społecznej, obejmują pomoc w zaspakajaniu
codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczną, zalecaną przez lekarza
pielęgnację oraz w miarę możliwości zapewnienie kontaktów z otoczeniem.
Zakres działania zadania Nr 2:
Specjalistyczne usługi opiekuńcze na
podstawie art. 50 ust. 1 , 2 i 4 ustawy o pomocy społecznej udzielane są
osobom chorym z zaburzeniami psychicznymi i powinny być dostosowane do szczególnych
potrzeb wynikających z rodzaju schorzenia lub niepełnosprawności. Usługi, o których
mowa, powinny być świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem
zawodowym zgodnie z zapisem w art. 50 ust. 4 ustawy o pomocy społecznej.
Dodatkowe wymagania do zadania Nr 2:
1.
Zabezpieczenie kadry umożliwiającej świadczenie specjalistycznych usług
opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, zgodnie z Rozporządzeniem
Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 roku w sprawie
specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. Nr 189, poz. 1598 z późn.
zmian.);
2.
Wykonywanie usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych z
wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób
z zaburzeniami psychicznymi oraz specjalistycznych usług opiekuńczych w
dni powszednie, zgodnie z wydaną decyzją administracyjną;
3. Wskazane
usługi na rzecz osoby objętej pomocą winny być świadczone w różnym
wymiarze godzin, zgodnie z wydaną decyzją administracyjną, przy czym pod
pojęciem wymiaru godzin świadczenia usług należy rozumieć wyłącznie
rzeczywisty czas świadczenia usług bez czynności przygotowawczych np. dojazdów
do osób objętych pomocą;
4.
Kwalifikacje osób świadczących usługi powinny być potwierdzone stosownymi
dyplomami bądź zaświadczeniami.
II. Wysokość dotacji:
Na realizację zadania Nr 1 – na
podstawie ustalonego budżetu na rok 2024 – w okresie
I-XII 2024 r. – to kwota ok. 200.000,00 zł (słownie: dwieście
tysięcy złotych 00/100)
Na realizację zadania Nr 2 – na
podstawie ustalonego budżetu na rok 2024 – w okresie
I-XII 2024 r. – to kwota ok. 148.970,00 zł (słownie:
sto czterdzieści osiem tysięcy dziewięćset siedemdziesiąt złotych 00/100)
Zastrzega się zmianę wysokości dotacji w przypadku
nieprzewidzianej w czasie ogłoszenia konkursu zmiany potrzeb w zakresie usług
opiekuńczych oraz zmiany wysokości planowanych wydatków na ten cel.
III. Warunki przyznania dotacji:
1. Dotacja zostanie przyznana
podmiotowi wyłonionemu w drodze otwartego konkursu ofert, który złoży
ofertę zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr 1 do Rozporządzenia
Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 24 października 2018 r. w sprawie
wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań
publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań
(Dz. U. z 2018 r., poz. 2057) i spełni
kryteria zawarte w niniejszym ogłoszeniu.
2. Podstawą do uruchomienia dotacji
będzie zawarcie umowy pomiędzy Wójtem Gminy Mielec, a wyłonionym w
drodze konkursu uprawnionym podmiotem.
3. Umowa zostanie sporządzona zgodnie
z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 24 października
2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji
zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań
(Dz. U. z 2018 r., poz. 2057).
IV. Termin i warunki realizacji
zadania:
-
termin realizacji zadań obejmuje
okres od dnia 01 stycznia 2024 r. do 31 grudnia 2024 r.;
-
zadania będą realizowane w
miejscu zamieszkania podopiecznych – z uwagi na rozległy teren Gminy Mielec
oraz konieczność dojazdu do podopiecznych podmiot przyjmujący zlecenie do realizacji
zobowiązany jest do zapewnienia własnego środka transportu;
-
szczegółowe warunki realizacji
powierzonego zadania określi umowa;
-
podmiot przyjmujący zlecenie do
realizacji zadania w trybie określonym w ogłoszeniu zobowiązuje się do
wykonania zadania w zakresie i na warunkach określonych w umowie oraz zgodnie z
obowiązującymi przepisami, w tym w szczególności przepisami ustawy o pomocy
społecznej.
V. Termin składania ofert
1. Oferty należy składać w Gminnym
Ośrodku Pomocy Społecznej w Mielcu lub przesłać pocztą na adres: Gminny
Ośrodek Pomocy Społecznej w Mielcu, ul. Głowackiego 5, 39-300 Mielec w terminie
do dnia 15 grudnia 2023 r.
2. Oferty złożone po tym terminie nie
będą rozpatrywane (niezależnie od daty stempla pocztowego) i zostaną zwrócone
wykonawcom bez otwierania.
3. Zamawiający dopuszcza złożenie
oferty częściowej na realizacje pojedynczego zadania.
4. Oferta winna być złożona w
zamkniętej, nieprzeźroczystej kopercie z dopiskiem: „Konkurs
na realizację usług opiekuńczych” z
wyszczególnieniem rodzaju (numeru) zadania.
5. Do oferty należy dołączyć:
-
aktualny odpis potwierdzający wpis
do właściwej ewidencji lub rejestru dotyczących statusu prawnego uprawnionego
podmiotu i prowadzonej przez niego działalności (ważny 3 miesiące od daty
wystawienia);
-
sprawozdanie merytoryczne i
finansowe za rok poprzedni;
-
kalkulację przewidywanych kosztów
realizacji zadania (za godzinę świadczonej usługi);
-
informację o posiadanych zasobach
rzeczowych i kadrowych zapewniających realizację zadania;
-
opis możliwości podmiotu oraz
plan realizacji zadania na terenie Gminy Mielec.
6. Ofertę należy sporządzić wg
następujących zasad:
-
oferta musi być kompletna i
zawierać odpowiedzi na wszystkie wymagane pytania, jeśli którekolwiek
pytanie nie dotyczy wykonawcy czy zgłaszanego przez niego projektu należy
jasno zaznaczyć wpisując „nie dotyczy”;
-
nie wolno dokonywać żadnych zmian
w układzie wyznaczonym wzorem oferty.
7. Oferty niezgodne ze wzorem,
niekompletne i nieprawidłowo wypełnione lub złożone po terminie nie będą
rozpatrywane.
8. Formularz oferty dostępny
jest w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Mielcu, ul. Głowackiego 5,
39-300 Mielec na stronie internetowej BIP pod adresem https://gopsmielec.bip.gov.pl/
oraz stronie internetowej http://gops.mielec.pl/ .
VI. Termin, tryb i kryteria stosowane
przy wyborze oferty
1. Oferty będą rozpatrywane
przez komisję konkursową powołaną przez Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy
Społecznej w Mielcu.
2. Rozstrzygnięcie konkursu
nastąpi w dniu 19 grudnia 2023 r.
3. Przy rozpatrywaniu ofert
stosuje się następujące kryteria:
-
do udziału w konkursie ofert dopuszczone zostaną podmioty, o których mowa
w art. 25 ustawy o pomocy społecznej, które złożą oferty wraz z
załącznikami w określonym terminie;
merytoryczne – zespół
opiniujący dokona oceny złożonej oferty uwzględniając:
- cenę usługi za 1 godzinę (cena za
godzinę powinna obejmować dojazdy do miejsca wykonywania usług);
- doświadczenie w realizacji tego
rodzaju zadania – podmiot przystępujący do konkursu powinien posiadać
doświadczenie w zakresie świadczenia usług opiekuńczych;
- posiadane zasoby rzeczowe i kadrowe
zapewniające realizację zadania.
4. Wyboru oferty dokonuje
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mielcu po zapoznaniu się
z opinią komisji konkursowej.
5. Od decyzji Kierownika, co do
wyboru oferty i udzielenia dotacji nie stosuje się trybu odwołania.
6. Wyniki dokonanego wyboru
oferty oraz wysokość przyznanej dotacji zostaną podane do wiadomości
publicznej poprzez zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na
stronie internetowej i tablicy ogłoszeń w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej
w Mielcu.
7. Kierownik Gminnego Ośrodka
Pomocy Społecznej w Mielcu zastrzega sobie prawo do:
-
odwołania konkursu,
-
unieważnienia konkursu bez
podania przyczyny,
-
zamknięcia konkursu bez
wybrania którejkolwiek z ofert.
VII. Informacja o realizacji Zadania Nr
1 oraz Nr 2 w latach 2022-2023
W latach 2022 - 2023 zadanie było zlecone
organizacji pożytku publicznego - Polski Komitet Pomocy Społecznej - Oddział
w Mielcu.
VIII. Postanowienia końcowe:
1. Kwota przyznanej dotacji może być
inna od określonej w ofercie.
2. W przypadku przyznania dotacji w
wysokości innej niż wnioskowana, warunkiem zawarcia umowy jest korekta oferty.
3. O podjętych decyzjach składający
ofertę powiadamiani są pisemnie.
Pliki do pobrania w formacie PDF:
- KONKURS_OFERT.pdf
- Rozporzadzenie.pdf
Pliki do pobrania w formacie DOC:
-
Oferta.docx
-
Sprawozdanie.doc
-
Umowa.doc
|