Wyniki postępowania
Załącznik
do Zarządzenia Nr 6/2015
Kierownika GOPS w Mielcu
z dnia 01 grudnia 2015 r.
OGŁOSZENIE
Konkurs wyboru ofert na świadczenie usług
opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych z wyłączeniem
specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami
psychicznymi oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami
psychicznymi na terenie Gminy Mielec
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mielcu,
zgodnie z udzielonym upoważnieniem Nr 432/2014 Wójta Gminy Mielec z dnia 31
marca 2014 r. w sprawie upoważnienia Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Mielcu do podejmowania wszelkich czynności w zakresie przeprowadzenia
otwartego konkursu ofert na realizację zadania z zakresu pomocy społecznej w
zakresie usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych
dla osób z zaburzeniami psychicznymi, działając na podstawie art. 25 ustawy z
dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tekst jednolity: Dz. U. z 2015, poz.
163 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku
publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity: Dz. U. z 2014 r., poz. 1118 z późn.
zm.) ogłasza otwarty konkurs ofert.
Konkurs adresowany jest do podmiotów uprawnionych w
rozumieniu art. 25 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej
(tekst jednolity: Dz. U. z 2015, poz. 163 z późn. zm.), tj. do organizacji
pozarządowych, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy o działalności pożytku
publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity: Dz. U. z 2014 r., poz. 1118 z późn.
zm.) oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 tej ustawy, prowadzących działalność
w zakresie pomocy społecznej.
I. Przedmiot zamówienia.
Zadanie 1.
„Świadczenie usług opiekuńczych, specjalistycznych usług
opiekuńczych z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami
psychicznymi na rzecz osób z terenu wiejskiej Gminy Mielec, które z powodu
wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są tej
pomocy pozbawione”, w okresie od 01 stycznia
2016 r. do 31 grudnia 2016 r. dla około 10 osób, około 7142 godzin.
Zadanie 2.
“Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych na
rzecz osób z zaburzeniami psychicznymi, zamieszkałymi na terenie wiejskiej
Gminy Mielec” w okresie od 01 stycznia 2016
r. do 31 grudnia 2016 r. dla około 8 osób, około 3380 godzin.
Usługi opiekuńcze, specjalistyczne usługi opiekuńcze z wyłączeniem
specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami
psychicznymi są zadaniem własnym gminy.
Specjalistyczne usługi opiekuńcze na rzecz osób z
zaburzeniami psychicznymi są zadaniem zleconym gminy.
Zakres działania zadania Nr 1:
Usługi opiekuńcze na podstawie art. 50 ust. 3 ustawy o
pomocy społecznej, obejmują pomoc w zaspakajaniu
codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczną, zalecaną przez lekarza
pielęgnację oraz w miarę możliwości zapewnienie kontaktów z otoczeniem.
Zakres działania zadania Nr 2:
Specjalistyczne usługi opiekuńcze na podstawie art. 50 ust.
1 , 2 i 4 ustawy o pomocy społecznej udzielane
są osobom chorym z zaburzeniami psychicznymi i powinny być dostosowane do szczególnych
potrzeb wynikających z rodzaju schorzenia lub niepełnosprawności. Usługi, o których
mowa, powinny być świadczone przez osoby ze specjalistycznym przegotowaniem
zawodowym zgodnie z zapisem w art. 50 ust. 4 ustawy o pomocy społecznej.
Dodatkowe wymagania do zadania Nr 2:
1. Zabezpieczenie kadry umożliwiającej świadczenie
specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi ,
zgodnie z rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września
2005 roku w sprawie specjalistycznych usług
opiekuńczych (Dz. U. Nr 189, poz. 1598 ze.
zm.);
2. Wykonywanie usług opiekuńczych, specjalistycznych usług
opiekuńczych z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami
psychicznymi oraz specjalistycznych usług opiekuńczych w dni powszednie,
zgodnie z wydaną decyzją administracyjną;
3. Wskazane usługi na rzecz
osoby objętej pomocą winny być świadczone w różnym wymiarze godzin,
zgodnie z wydaną decyzją administracyjną, przy czym pod pojęciem wymiaru
godzin świadczenia usług należy rozumieć wyłącznie rzeczywisty czas świadczenia
usług bez czynności przygotowawczych np. dojazdów do osób objętych pomocą;
4. Kwalifikacje osób świadczących
usługi powinny być potwierdzone stosownymi dyplomami bądź zaświadczeniami.
II. Wysokość dotacji:
Na realizację zadania Nr 1 – na podstawie ustalonego budżetu
na rok 2016 – w okresie
I-XII 2016 r. – to kwota 100.000
zł.
Na realizację zadania Nr 2 – na podstawie ustalonego budżetu
na rok 2016 – w okresie
I-XII 2016 r. – to kwota ok. 71.000 zł
Zlecone specjalistyczne usługi opiekuńcze świadczone na
rzecz osób z zaburzeniami psychicznymi realizowane będą na warunkach określonych
Zarządzeniem Nr 181/2014 Wojewody Podkarpackiego z dnia 23 października 2014
r. w sprawie ustalenia sposobu wykonywania zadań pomocy społecznej zleconych z
zakresu administracji rządowej realizowanych przez jednostki samorządu
terytorialnego.
Zastrzega się zmianę
wysokości dotacji w przypadku nieprzewidzianej w czasie ogłoszenia konkursu
zmiany potrzeb w zakresie usług opiekuńczych oraz zmiany wysokości
planowanych wydatków na ten cel.
III. Warunki przyznania dotacji:
1. Dotacja zostanie przyznana podmiotowi wyłonionemu w
drodze otwartego konkursu ofert, który złoży ofertę zgodnie ze wzorem
stanowiącym Załącznik Nr 1 do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej
z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty
i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru
sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z
2011 r., Nr 6, poz. 25) i spełni kryteria zawarte w niniejszym ogłoszeniu.
2. Podstawą do uruchomienia dotacji będzie zawarcie umowy
pomiędzy Kierownikiem Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mielcu, a wyłonionym
w drodze konkursu uprawnionym podmiotem.
3. Umowa zostanie sporządzona zgodnie z Rozporządzeniem
Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w
sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania
publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz.
U. z 2011 r., Nr 6, poz. 25).
IV. Termin i warunki realizacji zadania:
– termin realizacji zadań obejmuje okres od
dnia 01 stycznia 2016 r. do 31 grudnia 2016 r.;
– zadania będą realizowane w miejscu zamieszkania
podopiecznych – z uwagi na rozległy teren Gminy Mielec oraz konieczność
dojazdu do podopiecznych podmiot przyjmujący zlecenie do realizacji zobowiązany
jest do zapewnienia własnego środka transportu;
– szczegółowe warunki realizacji powierzonego zadania
określi umowa;
– podmiot przyjmujący zlecenie do realizacji zadania w
trybie określonym w ogłoszeniu zobowiązuje się do wykonania zadania w
zakresie i na warunkach określonych w umowie oraz zgodnie z obowiązującymi
przepisami, w tym w szczególności przepisami ustawy o
pomocy społecznej.
V. Termin składania ofert
1. Oferty należy składać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej
w Mielcu lub przesłać pocztą na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w
Mielcu, ul. Głowackiego 5, 39-300 Mielec w terminie do dnia 29
grudnia 2015 r. do godziny 15.00.
2. Oferty złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane
(niezależnie od daty stempla pocztowego) i zostaną zwrócone wykonawcom bez
otwierania.
3. Zamawiający dopuszcza złożenie oferty częściowej na
realizacje pojedynczego zadania.
4. Oferta winna być złożona w zamkniętej, nieprzeźroczystej
kopercie z dopiskiem: „Konkurs na realizację
usług opiekuńczych” z wyszczególnieniem
rodzaju (numeru) zadania.
5. Do oferty należy dołączyć:
– aktualny odpis potwierdzający wpis do właściwej
ewidencji lub rejestru dotyczących statusu prawnego uprawnionego podmiotu i
prowadzonej przez niego działalności (ważny 3 miesiące od daty wystawienia);
– sprawozdanie merytoryczne i finansowe za rok poprzedni;
– kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania
(za godzinę świadczonej usługi);
– informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych
zapewniających realizację zadania;
– opis możliwości podmiotu oraz plan realizacji zadania
na terenie Gminy Mielec.
6. Ofertę należy sporządzić wg następujących zasad:
– oferta musi być kompletna i zawierać odpowiedzi na
wszystkie wymagane pytania, jeśli którekolwiek pytanie nie dotyczy wykonawcy
czy zgłaszanego przez niego projektu należy jasno zaznaczyć wpisując „nie
dotyczy”;
– nie wolno dokonywać żadnych zmian w układzie
wyznaczonym wzorem oferty.
7. Oferty niezgodne ze wzorem, niekompletne i nieprawidłowo
wypełnione lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
8. Formularz oferty dostępny jest w Gminnym Ośrodku
Pomocy Społecznej w Mielcu, ul. Głowackiego 5, na stronie internetowej
BIP pod dresem http://bip.gops.mielec.pl/ oraz stronie internetowej http://gops.mielec.pl/.
VI. Termin, tryb i kryteria stosowane przy wyborze oferty
1. Oferty będą rozpatrywane przez komisję konkursową
powołaną przez Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mielcu.
2. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w dniu 30
grudnia 2015 r. o godzinie 15.00
3. Przy rozpatrywaniu ofert stosuje się następujące
kryteria:
– formalne - do udziału w
konkursie ofert dopuszczone zostaną podmioty, o których mowa
w art. 25 ustawy o pomocy społecznej,
które złożą oferty wraz z załącznikami w określonym terminie;
– merytoryczne – zespół opiniujący dokona oceny
złożonej oferty uwzględniając:
- cenę usługi za 1 godzinę (cena za godzinę powinna
obejmować dojazdy do miejsca wykonywania usług);
- doświadczenie w realizacji tego rodzaju zadania –
podmiot przystępujący do konkursu powinien posiadać doświadczenie w zakresie
świadczenia usług opiekuńczych;
- posiadane zasoby rzeczowe i kadrowe zapewniające realizację
zadania.
4. Wyboru oferty dokonuje Kierownik Gminnego Ośrodka
Pomocy Społecznej w Mielcu po zapoznaniu się z opinią komisji konkursowej.
5. Od decyzji Kierownika, co do wyboru oferty i
udzielenia dotacji nie stosuje się trybu odwołania.
6. Wyniki dokonanego wyboru oferty oraz wysokość
przyznanej dotacji zostaną podane do wiadomości publicznej poprzez
zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej i
tablicy ogłoszeń w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Mielcu.
7. Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w
Mielcu zastrzega sobie prawo do:
- odwołania konkursu,
- unieważnienia konkursu bez podania
przyczyny,
- zamknięcia konkursu bez wybrania
którejkolwiek z ofert.
VII. Informacja o realizacji Zadania Nr 1 oraz Nr 2 w latach
2014-2015
W latach 2014 - 2015 zadanie było zlecone organizacji pożytku
publicznego - Polski Komitet Pomocy Społecznej - Oddział w Mielcu.
VIII. Postanowienia końcowe:
1. Kwota przyznanej dotacji może być inna od określonej w
ofercie.
2. W przypadku przyznania dotacji w wysokości innej niż
wnioskowana, warunkiem zawarcia umowy jest korekta oferty.
3. O podjętych decyzjach składający ofertę powiadamiani są
pisemnie.
Konkurs wyboru
ofert w pliku PDF:
-
Ogloszenie2015.pdf
-
rozporzadzenie_wzor_umowy.pdf
Konkurs wyboru
ofert w pliku RTF:
-
oferta.rtf
-
sprawozdanie.rtf
-
umowa.rtf
|